Ліквідність - це важливо!

В економічній літературі зустрічається безліч різних термінів, спершу незрозумілих простому читачеві, котрий вирішив присвятити себе вивченню питань бізнесу і фінансів. Коли вперше читаєш той же МакКоннелловскій «Економікс», думаєш, що волатильність, брендинг, ліквідність — це все терміни, які використовуються лише якоюсь особливою кастою присвячених, і зрозуміти їх простому смертному не судилося. У даній статті ми спростуємо це думка і детально розповімо про ліквідність.

Даний термін все частіше зустрічається не тільки в спеціалізованих книгах і статтях, але і в матеріалах засобів масової інформації. Все тому, що він позначає одну з найважливіших характеристик підприємства та окремих активів. Ліквідність — це здатність будь-чого бути швидко перетвореним у гроші, інакше кажучи — вигідно реалізованим. Якщо актив можна перетворити в гроші швидко, його називають ліквідним, якщо ні — неліквідним.

Нескладно здогадатися, що актив, що має найбільшу ліквідність — це гроші, що знаходяться в касі або ж на рахунку фірми. Трохи складніше швидко продати різного роду депозитні сертифікати, чеки, векселі, акції та інші цінні папери. Ще складніше буде отримати дебіторську заборгованість, яка також є частиною активів. Далі в порядку убування ліквідності розташовуються готова продукція на складах, сировинні запаси і основні засоби компанії.

Як бачимо, активи компанії можна ранжувати за рівнем здатності швидко приймати грошову форму. Однак ліквідність може стосуватися не тільки окремого виду активів. При проведенні економічного аналізу розглядається також ліквідність підприємства — це його здатність у певний момент часу покрити свої зобов’язання за рахунок наявних активів. Як ми вже з’ясували, активи мають різну ліквідність, і за цією ознакою їх поділяють на чотири групи — від тих, які реалізувати простіше всього, до тих, які продати практично неможливо. Таким же образів ранжирують і зобов’язання — від короткострокових до довгострокових. Далі дивляться співвідношення по кожній групі і пасивів, і в залежності від цього класифікують ліквідність підприємства як абсолютну, повну, часткову і нульову.

Одним з показників, прийнятих у розрахунок під час аналізу, є поточна ліквідність — це так званий «коефіцієнт покриття», який показує співвідношення найбільш ліквідних активів до найбільш термінових до погашення зобов’язаннями. Даний показник дає аналітикам уявлення про те, чи здатне підприємство впоратися з поточною ситуацією, або вже зараз намічається кризова ситуація. Якщо коефіцієнт покриття перевищує одиницю, то причин хвилюватися немає, однак вважається, що його оптимальне значення повинно знаходитися в межах 1,3-1,5 — це дає компанії якийсь «запас міцності» на випадок виникнення непередбачених обставин. Якщо ж коефіцієнт покриття менше одиниці, це означає, що підприємство не зможе розплатитися зі своїми контрагентами, тобто спостерігається криза ліквідності, який за відсутності термінових заходів щодо врегулювання може стати причиною банкрутства.

Як бачимо, ліквідність — це один з найважливіших показників діяльності будь-якої фірми. Постійний моніторинг ліквідності, регулярне відстеження динаміки коефіцієнта покриття дає можливість вчасно приймати рішення з регулювання поточної ситуації на підприємства. При проведенні аудиту даний показник також має величезне значення, і в разі, якщо перевіряючий виявляє проблеми з ліквідністю його обов’язком є попередити керівництво фірми про назріваючих проблемах. Своєчасне інформування дасть поштовх до завчасному вживанню заходів по виходу з кризи, що допоможе забезпечити перехід від занепаду до процвітання.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

MAXCACHE: 0.83MB/0.00235 sec