STEP аналіз та його значення в розвитку компанії

Сьогодні у світі існує велика кількість методик, що дозволяють правильно спланувати маркетингову стратегію підприємства, як при виході на нові ринки збуту, так і при розширенні свого виробництва. Одним з найважливіших складових будь-якого маркетингового дослідження ринку є STEP-аналіз, завдяки якому здійснюється збір інформації про основні чинники зовнішнього середовища, які безпосередньо впливають на населення, його переваги та можливості здійснення ділової активності.

STEP-аналіз підприємства вкрай необхідний йому, оскільки без урахування зовнішнього середовища говорити про об’єктивність дослідження ринку товарів і послуг просто безглуздо. Саме тому вже багато років тому провідні західні маркетологи і виділили цей аналіз в якості найважливішого чинника при обліку загальної спрямованості розвитку підприємства. Назва цього аналізу походить від англійської абревіатури STEP, а точніше від перших великих літер, які означають наступні фактори зовнішнього середовища:

  • Social Соціально значущі фактори;
  • Technological Технологічно значущі фактори;
  • Economical Економічно значущі фактори;
  • Political Політично значущі чинники.

Важливо розуміти, що STEP-аналіз не просто дозволяє враховувати зовнішні чинники, але і виділяє їх в категорію таких сфер, на яку фірма впливати не може. Їх слід в обов’язковому порядку взяти до уваги і використовувати в своїх цілях. В якості прикладу можна навести ситуацію, в якій була компанія McDonalds під час відкриття свого першого представництва в Москві. Тоді переважна більшість людей хоча і чули про цю мережі закусочних по всьому світу, проте, ніколи нічого подібного не бачили. Саме тому в перший день відкриття відбувся великий ажіотаж, і в McDonalds вперше за всю його історію виникла величезна черга. Ця ситуація яскраво характеризує те, що компанія не до кінця взяла до уваги чинники соціального і політичного аспекту, оскільки на пострадянському просторі відкриття першої американської закусочної виглядало як справжнє свято. У цілому такий бум пішов компанії тільки на користь, однак, змусив маркетолгов відповідальніше поставитися до подальшого планування своєї стратегії, щоб надалі уникнути великих черг.

STEP-аналіз дозволяє використовувати ряд переваг, завдяки яким підприємство може успішно конкурувати і вести торговельно-економічну діяльність. Отже, ось ці переваги:

- при роботі зі STEP-факторами, як керівник, так і його підлеглі починають не тільки розмовляти про зовнішньому оточенні, але й поступово починають думати про нього;

- у колективу виховується культура обліку різних факторів зовнішнього оточення, в результаті чого з’являється своє бачення зовнішнього оточення і макрофакторів;

- в результаті вивчення зовнішніх факторів маркетолог-аналітик вибудовує картину їх цілісного сприйняття;

- в процесі роздумів над зовнішнім оточенням протягом тривалого періоду часу у співробітників компанії виробляється стійка звичка приділяти зовнішнім чинникам набагато більше уваги, ніж внутрішнім моментам.

Проводити STEP-аналіз досить просто, проте, головним у цій справі є вироблення правильного підходу до загальному аналізу зовнішнього середовища. При систематичному підході у співробітників маркетингового відділу виробляється спільне бачення перспективи підприємства та оцінка його діяльності з точки зору досягнення можливих результатів. STEP-аналіз на прикладі підприємства дозволяє виявити сильні і слабкі фактори впливу, використовуючи які можна спланувати тактичні і стратегічні дії на ближню і дальню перспективу розвитку компанії. Саме цим пояснюється велика популярність STEP-аналізу в сучасних компаніях.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>